Nikdo z internetových podnikatelů si nemůže být jist tím, že se uživí, pokud své nabídky vyvěsí na nějakých těch svých internetových stránkách. Jistě, tam se tyto nabídky stanou dostupnými pro spoustu lidí kdekoliv na světě, ale dostupnost ještě vůbec neznamená, že je takoví uživatelé internetu také využijí. Naprostá většina různých nabídek se nedočká přízně a nevydělává, a to jednoduše proto, že je lidé na internetu ani nenajdou. Pravděpodobnost, že by si dostatek potenciálních zákazníků vybíral, nalézal a zužitkovával web, který není na síti lehce k nalezení, je mizivá.
A co mají tedy dělat podnikatelé, kteří chtějí na internetu podnikat a být úspěšní? Ti se pochopitelně musí postarat o dokonalou propagaci, která je vynese na výsluní a která se jim postará o přízeň takových potenciálních zákazníků. A která reklama je v tomto ohledu ideální? Určitě ta placená úměrně tomu, co propagovaným podnikatelům zajistí, tedy ta označovaná PPC. Ta se totiž určitě nenabízí jenom proto, aby její provozovatel něco pochybného vytvořil a přišel si tím k penězům. PPC reklama funguje, protože to u ní chodí tak, že to ani nemůže nefungovat.
Když ji někdo chce a osloví agenturu, která mu ji má poskytnout, je jisté, že si dá taková PPC agentura s onou reklamou skutečně tu práci, aby stál výsledek za to. Provede se PPC audit, aby se vytvořilo přesně to, co je potřeba, to, co poslouží k přesvědčení lidí o tom, že je to propagované to nejlepší, co lze sehnat, a pak se taková reklama umísťuje na přední místa v seznamech internetových vyhledávačů, a tím si ji všichni právě toto hledající všimnou. A stačí kliknutí a potenciální zákazníci jsou na tom webu, na kterém mají být. A až po takovém kliknutí, tedy po splnění zadání, které se od této reklamy očekává, se za ni také zaplatí. A to úměrně počtu takových kliknutí.